Aplikacje przydatne w podróży

Żyjemy w czasach, kiedy dostęp do Internetu znajdziemy w bardzo odległych od cywilizacji miejscach! Bo czy przeszło by Ci przez myśl, że w Himalajach przygotowywałam na bieżąco relację z dwutygodniowego trekkingu? To niewątpliwie ułatwia podróżowanie po świecie. Dzisiaj mapy znajdziemy w telefonie i nie ma potrzeby noszenia papierowych wersji. W tym artykule znajdziesz aplikacje, które w podróży bardzo nam się przydały. Niektóre z nich są możliwe w użyciu również w wersji offline.

Ten artykuł stanowi kontynuację posta Bagaż w długiej podróży, w którym opowiedziałam o naszych niezbędnikach w podróży i przypomniałam, o czym należy pamiętać, przygotowując się do wyjazdu!

Skype

Świetna alternatywa dla połączeń telefonicznych za granicę. Stawka za minutę połączenia jest różna w zależności od kraju. Z naszego doświadczenia bywały to grosze (stawki za minutę zaczynają się od 0,02 zł), a w porównaniu z wykonywaniem połączeń w ramach roamingu – to jak za darmo! Aby korzystać, potrzebujesz Internetu, ale umówmy się, że najczęściej to nie jest problemem.

Klasyka do kontaktowania się z ludźmi za granicą. Potrzebujesz jedynie Internetu, by wysyłać wiadomości i wykonywać połączenia do osób, które również korzystają z tej aplikacji. Mamy wrażenie, że Azjaci czy Latynosi korzystają z niej naturalnie, a w Polsce nie spotkaliśmy się z tak dużą popularnością Whatsapp.

Moon+ Reader

Aplikacja do czytania książek elektronicznych na telefonie. Kolejne strony przewija się jak na kindle, a przyciemnione tło nie męczy oczu. Jeżeli nie chcecie brać w podróż czytnika, ten program będzie dobrą alternatywą. Mateusz na swoim telefonie tylko tak konsumował książki.

Revolut

Przy pomocy tej aplikacji wymieniamy waluty, dokonujemy płatności kartą, wyciągamy gotówkę z banków na całym świecie. Kursy wymiany są bardzo korzystne, a gotówka wyciągana z bankomatów nie jest obciążona prowizją (do pewnego limitu, w zależności od planu karty). Słyszeliśmy o alternatywach dla kart Revolut, ale z naszych porównań z kartą Visa Świat Intensive wprowadzoną na rynek przez mBank wynikało, że Revolut ma korzystniejsze kursy.

W podróży warto mieć ze sobą dwie karty Revolut. W podróż dookoła świata wyjechaliśmy z jedną i gdy skradziona nam ją, przez kilka dni byliśmy zdani na nasze awaryjne karty (walutowe karty Alior). Co ważne i na plus dla Revoluta, nowa karta przyszła do nas, tj. do Iquitos na północy Peru (miasta tuż przy amazońskiej dżungli) po 4 dniach od zamówienia!

Warto również korzystać z tzw. kart wirtualnych. Przy płatnościach dla niepewnych źródeł, gdzie istnieje ryzyko kradzieży danych, w szczególności warto użyć takiej karty. W przypadku czarnego scenariusza, jakim jest kradzież danych, kartę wystarczy usunąć w aplikacji, a nasza fizyczna karta pozostaje nienaruszona!

Google Maps – mapy i rekomendacje miejsc

Alternatywa dla Tripadvisor, z którego przestaliśmy korzystać już kilka lat temu. Niejednokrotnie zawiedliśmy się dobrze recenzowanymi tam miejscówkami, dlatego zrezygnowaliśmy z używania tej aplikacji i korzystamy tylko z opinii zamieszczanych na Google Maps.

Polecamy ściągać mapy obszarów, korzystając z WiFi w hostelach. Dzięki temu będziemy mogli korzystać z map w trybie offline!

Maps.me

Aplikacja świetna na trekkingach i w terenie o zróżnicowanym poziomie. Pokazuje profil trasy do pokonania i sumę podejść. Ma możliwość darmowego pobrania dokładnych map regionów lub krajów. Dzięki temu bardzo dobrze działa w trybie offline.

Duolingo

Nauka języka online za darmo! Z tą aplikacją Mateusz uczył się hiszpańskiego w trakcie pobytu w Ameryce Południowej i dotarł do poziomu, który pozwalał mu komunikować się z mieszkańcami.

Google translate

Niezawodne, gdy z naszymi rozmówcami dzieli nas bariera językowa. Można stosować je również w trybie offline, ściągając słowniki. Niestety jakość tłumaczenia wtedy znacznie spada.

Spotify i Netflix

Klasyka rozrywki w podróżach spędzanych na pokładach samolotów, autobusów i pociągów. W Spotify warto ściągnąć sobie wcześniej utwory/playlisty oraz podcasty, które chcemy przesłuchać, a w aplikacji Netflix warto ściągnąć wcześniej odcinki serialu/filmu. Dzięki temu brak Internetu w trasie nie będzie dla nas problemem!

Adobe Scan

Świetne narzędzie do wykonania profesjonalnego skanu dokumentu!

Money Manager

Aplikacja, która służy do spisywania wydatków i planowania budżetu. Umożliwia wykonywanie statystyk na wybranym przez siebie okresie czasu, dzięki czemu mam gotowe tabele i wykresy do postów podsumowujących koszty wyjazdów!

HappyCow

Wyszukiwarka restauracji oferujących dania wegetariańskie lub/i wegańskie. W podróży często z niej korzystaliśmy.

W podróży korzystamy również z aplikacji booking/agoda/airbnb do rezerwowania noclegów, couchsurfing do szukania lokalnego towarzystwa i darmowego dachu nad głową oraz z aplikacji Uber/Grab do łapania taxi po uczciwych cenach. Dodatkowo, w trakcie samochodowej wyprawy w Australii i Nowej Zelandii bardzo przydatne były aplikacje Wikicamps do szukania campingów oraz Fuel Map do sprawdzania cen paliw na trasie!

Korzystając z dobrodziejstw dzisiejszych technologii, nie utrać sensu podróży!

Aplikacje mają nam pomagać w podróży, ale pamiętajmy, że w podróżowaniu nie chodzi o siedzenie nad telefonem. Nie rezygnujmy z bodźców, których w podróży tak wiele! Chłońmy to, co się wokół nas dzieje, obserwujmy naturę, korzystajmy z obecności innych ludzi i nawiązujmy relacje!

Jeżeli macie swoje ulubione aplikacje w podróży, napiszcie o tym w komentarzu. Niech ten artykuł opatrzony Waszymi informacjami będzie dobrą bazą dla planujących swoje wyprawy!

Powiązane

Bagaż w długiej podróży

Ciasto na pizzę neapolitańską (jeszcze lepsze)

Tajska kuchnia w pigułce e-book